Dugnad 2022

Tirsdag 3. mai 2022 kl. 18:00 er det klart for årets dugnad.

Vi møtes i hagen. Her fordeler vi arbeidsoppgavene. Container vil være på plass.

Noen av gjøremålene vil være:

·           Rydding av bodganger, fellesboder og fellesområder.

·           Vask av fellesområder

·           Stell av hagen

·           Merking av sykler

Er det andre ting DU tenker må gjøres på årets dugnad? Send oss en e-post til welhavensgate1-13@mittbob.no

OBS: Elektriske artikler og annet spesialavfall må IKKE kastes i containerne. Dette må leveres på godkjente returpunkter.

Containeren er leid inn for å kaste avfall knyttet til dugnaden. Den har ikke kapasitet til store mengder avfall. Har du mye avfall etter f.eks. oppussing eller lignende? Dette må beboer levere til BIR selv. 

Det vil bli lett servering.

Vi håper mange har mulighet til å stille.

Dyrkekasse

Det våres ute og det er på tide å melde sin interesse dersom du ønsker å adoptere en dyrkekasse i hagen vår for sommeren.

Du melder din interesse på mail til styret på welhavensgate1-13@mittbob.no - Oppgi gjerne også dersom du alt har en kasse som du ønsker å fortsette å dyrke i for 2022😊

Merk - du kan ikke ta i bruk kasse før du blir tildelt en kasse

Varsel om endringer i felleskostnader for 2022

Styret varsler at felleskostnadene for borettslaget settes opp med 3 % for 2022. Dette er for å dekke økning i generell prisstigning. 

Pris for parkeringsplasser i «hagen» vil fortsette å faktureres tilsvarende soneparkering i området, og økes fra kr. 440 til kr. 550 per måned.

Pris for gangvask justeres fra kr. 68 til kr. 72 slik at denne blir lik lønnskostnad for tjenesten.

Pris for Kabel-tv/internett justeres fra. kr. 299 til kr. 358 per måned slik at denne blir lik kostnad for tjenesten.

Pris for dugnad blir den samme som i fjor.

Økningen gjøres gjeldende fra 1. januar 2022. BOB vil som vanlig sende ut fakturaer i midten av desember til alle andelseiere. 

Informasjonsmøte om høringsforslag Dokken2050 - Arealstrategi

Er du nysgjerrig på hvordan fremtiden kan bli på Dokken?

Torsdag 29. april klokken 18.00-20.00 blir det åpent, digitalt informasjonsmøte om hele strategiforslaget. I møtet kan du stille både muntlige og skriftlige spørsmål. Lenke til påmelding finner under. Påmeldingsfrist er 28. april

Påmelding: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=qaoc1BqkD06b9gXNH0jScf_-oQ7GOllJudoZGgs5P0ZUOUlBSERaQTdNUENZNVZOSVhBTDhDOFlHUS4u&fbclid=IwAR1bYjlKjllioutgEj1XcILouqLhlk4LjgcCvo5zurOcRTnAwIg7q4bWbYM

Her finner du kunngjøringen med dokumenter og informasjon om hvordan du kan gi innspill:
https://www.bergen.kommune.no/…/arealstrategi-for-dokken

Vårdugnad

Det er vår og tid for å komme seg ut! Mandag 3. mai – fredag 7. mai er det klart for årets dugnad i vårt borettslag.

Da det er utfordrende å gjennomføre en tradisjonell dugnad i disse tider, prøver vi oss på noe nytt og tar i bruk www.sjau.no. Denne siden lar oss gjennomføre dugnaden over flere dager og håper at dette kan gi flere beboere muligheten til å delta, samtidig som man kan holde god avstand.  Her vil dere finne en oversikt over hva som skal gjøres, og kan registrere arbeid som dere har gjort. Dere vil få tilsendt en e-post med link til «vår» dugnad.

Ørjan, vår gode vaktmester, er på huset på dagtid og er behjelpelig dersom det skulle være noen spørsmål. Han kan nås på tlf. 906 03 968.

Dugnadsskjema klar til utfylling vil dere finne på fellesrommet. Her vil dere også finne oppslag med oversikt over arbeidsoppgavene og hvor dere finner utstyr.

Noen av gjøremålene vil være:

·       Rydding av bodganger, fellesboder og fellesområder.

·       Vask av fellesområder

·       Stell av hagen

Utstyr til hagestell og vasking vil plasseres i de gamle «bossjaktrommene» i nærheten av fellesrommet eller i fellesrommet. Informasjon om utstyr som er plassert sjaktrommene henges på dørene der.

Container vil være på plass fra onsdag 5. mai, så arbeidsoppgaver som krever kasting av større mengder avfall må vente til denne dagen, evt. plasseres på et sted tilvist av Ørjan. Den vil bli stående til mandag 10. mai, og beboere kan kaste personlig avfall lørdag og søndag. IKKE FØR! Dersom containeren skulle bli full veldig kjapt, vil den tømmes 10. mai, men bli sående lengre. Så det er ingen grunn til å være kjappest mulig ute til å kaste personlig avfall i nattens mulm og mørke før dugnaden er avsluttet 7. mai J

 OBS: Elektriske artikler og annet spesialavfall må IKKE kastes i containeren. Dette må leveres på godkjente returpunkter. Store mengder avfall etter oppussing og lignende, må beboer levere til BIR selv.

Med vennlig hilsen
Styret

INFORMASJON ANGÅENDE GENERALFORSAMLING 2021

Grunnet covid-19 vil også generalforsamling 2021 bli avholdt digitalt. Sjekk at du er registrert med e-postadresse-, og riktig e-postadresse på www.mittbob.no. Ta kontakt med styret på welhavensgate1-13@mittbob.no dersom du trenger hjelp. Innkalling ble sendt til andelseiere på e-post i dag.

Møtet starter 3. mai kl. 12:00 med en «høringsperiode» som vil vare i 24 timer. Under høringsperioden vil dere ha mulighet til å lese gjennom agenda for årsmøte, samt kommentere hver enkelt sak og motkanditater til valg.

Etter høringsperioden vil styret foreta eventuelle endringer, f.eks. hvis det kommer andre kandidater til valg, før avstemming i selve møtet starter 5. mai kl. 12:00 med avstemming av sakene. Det blir satt av 48 timer til avstemming.

Andelseiere vil få en link på e-post eller SMS for deltakelse på møtet. Via linken vil dere kunne registrere dere for pålogging og følge videre instruksjon for deltagelse i møte. 

 Med hilsen Styret 

 

Begrenset bruk av trimrom

Vi har spreke og treningsglade beboere i borettslaget, og det er jo bra! Men det betyr at det har blitt et kappløp for å skrive navnet sitt på listene. Det har derfor blitt en del beboere som ikke har fått mulighet til å bruke trimrommet da de ikke har vært kjapp nok å skrive navnet sitt på listen.

For at alle beboere som ønsker å benytte seg av treningsrommet skal få muligheten til det, må vi sette en begrensing for hvor mange timer hver enkelt beboer kan reservere treningstid i løpet av en uke. Beboere kan nå kun reservere 4 timer i løpet av en uke og det vil kun bli mulig å reservere tid for en uke av gangen og 1 time per dag.

Siden det nå er så populært å benytte seg av treningsrommet, er det ekstra viktig at beboere stryker seg fra reservasjonslisten dersom de har reservert tid, men ikke skal bruke rommet likevel.

Trimrommet stenges

Smittesituasjonen har endret seg i Bergen, vi ber derfor beboere igjen om å være ekstra oppmerksomme på å holde avstand til sine naboer og personlig håndhygiene.

Styret har besluttet å stenge treningsrommet igjen og ber om at dette respekteres.

Vi minner igjen om at beboere som er syke ikke kan benytte seg av fellesområdene (vaskerom, fellesrom, hobbyrom, sykkelboder eller private boder i fellesområdet). Beboere i karantene kan benytte seg av fellesområdene, men pass på at dette skjer når andre beboere ikke er tilstede. 

Oppfordrer ellers alle beboere til å være ekstra nøye med reingjøring av hobbyrom, fellesrom og vaskerom i etterkant av bruk.

Det er mange som har hjemmekontor i disse dager – og vi oppfordrer derfor til å utvise hensyn til dine naboer med tanke på støy og aktiviteter som bråker. 

Det er mulig å komme i kontakt med styret på welhavensgate1-13@mittbob.no

Treningsrommet er åpent for bruk igjen!

Da er treningsrommet åpnet for bruk igjen og det henger nye lister på døren. Vi ber om at du skriver opp navn og mobilnummer i tilfelle smittesporing. Minner om at rommet kun kan brukes av en person/leilighet pr. treningstid. Respekter andres tid og stryk deg av dersom du ikke skal bruke tiden du er satt opp på. Vi minner om at utstyr må vaskes over og legges på plass etter bruk! (Ja, det betyr også demontere fri-vekter!)

Dersom regler ikke blir fulgt vil rommet bli stengt igjen.

Vennlig hilsen styret

welhavensgate1-13@mittbob.no

VARSEL OM ØKNING I FELLESKOSTNADER

Styret varsler at felleskostnadene for borettslaget settes opp med 3 % for 2021. Dette er for å dekke økning generell prisstigning. Pris for parkeringsplasser i «hagen» vil i 2021 faktureres tilsvarende soneparkering i området. Bruk av vaskemaskin og tørketrommel settes opp fra 10 kr. per klipp til 15 kr. per klipp Økningen gjøres gjeldende fra 1. januar 2021. BoB vil som vanlig sende ut fakturaer i midten av desember til alle andelseiere. Vennlig hilsen Styre

welhavensgate1-13@mittbob.no

Innbrudd i bod

Det har vært innbrudd i en bod mellom oppgang 1 og 3 i løpet av helgen. Anbefaler alle beboere å ta en tur ned i kjelleren for å sjekke sine boder.

 Ingen dører var ulåst i dag, mandag, da de ble sjekket, så det er uvisst hvordan tyvene har kommet seg inn i bygget.

 Vi vil minne alle beboere på å IKKE slippe inn ukjente personer i bygget. Ved bruk av calling-anlegget er det viktig at man vet hvem som står utenfor døren før man slipper de inn.

 Ta kontakt dersom du har sett noe eller har hatt uønsket besøk i dine boder.

 Mvh

Styret

welhavensgate1-13@mittbob.no

Trimrommet stenges igjen

Smitten av Covid-19 stiger i Bergen, vi ber derfor beboere igjen om å være ekstra oppmerksomme på å holde avstand til sine naboer og personlig håndhygiene.

Styret har besluttet å stenge treningsrommet igjen og ber om at dette respekteres. Når det er mindre fare for smittespredning vil treningsrommet åpnes igjen.

Vi minner igjen om at beboere som er syke ikke kan benytte seg av fellesområdene (vaskerom, fellesrom, hobbyrom, sykkelboder eller private boder i fellesområdet). Beboere i karantene kan benytte seg av fellesområdene, men pass på at dette skjer når andre beboere ikke er tilstede. 

Oppfordrer ellers alle beboere til å være ekstra nøye med reingjøring av hobbyrom, fellesrom og vaskerom i etterkant av bruk.

Det er også mange som har hjemmekontor i disse dager – og vi oppfordrer derfor til å utvise hensyn til dine naboer med tanke på støy og aktiviteter som bråker. 

Det er mulig å komme i kontakt med styret på welhavensgate1-13@mittbob.no

Viktig informasjon om treningsrommet

Det henger en booking liste på døren til trimrommet.

Hver beboer kan reservere inntil 2 timer hver dag. Dersom reservert tid ikke er tatt i bruk innen 10 min, regnes tidspunktet som ledig og kan reserveres av andre. Kun 1 husstand kan bruke rommet i reservert tid. Trimrommet er et tilbud for borettslagets beboere og skal ikke benyttes av andre.

HYGIENE ER EKSTRA VIKTIG NÅ. VASK UTSTYRET DU HAR BRUKT!

Dersom ikke denne ordningen fungerer blir trimrommet stengt igjen av smittevernshensyn så vi håper alle følger tidene og tørker av brukt utstyr etter seg:)

Søknadspliktig å pusse opp bad

Til alle beboere,

Dersom beboere vurderer å pusse opp bad i leilighet, må beboere sende søknad til styret før arbeidet igangsettes.

Styret vil anbefale beboere på det nåværende tidspunkt å avvente oppussing av bad, da rørene i blokken er svært gamle og tiltak må iverksettes for alle avløpsrør og stammerør i blokken. 

Det vil bli innkalt til ekstraordinær generalforsamling når ulike løsninger for dette arbeidet kan presenteres.

Mvh

Styret

INFORMASJON ANGÅENDE ÅRSMØTE 2020

Grunnet covid-19 vil årsmøte 2020 bli avholdt digitalt. Frist for melde inn saker til generalforsamlingen er 9. juni. 

 Alle eiere vil motta en link på e-post eller SMS for deltakelse på møtet når datoen for møtet er fastsatt. Det er derfor viktig å undersøke at du er registrert med rett telefonnummer og e-postadresse på https://bob.portal.bbl.no.  Via linken vil du kunne registrere deg for pålogging og følge videre instruksjon for deltagelse i møte. 

 Møtet starter med en «høringsperiode» som vil vare i 48 timer. Under høringsperioden vil du ha mulighet til å lese gjennom agenda for årsmøte, samt kommentere hver enkelt sak og motkanditater til valg.

 Etter høringsperioden vil styret foreta eventuelle endringer før avstemming i selve møtet, f.eks. hvis det kommer andre kandidater til valg. Deretter starter møtet og avstemming av sakene. Det blir satt av 24 timer til avstemming.

Med hilsen Styret 

Viktig informasjon til alle beboere!

Under Covid-19 pandemien ber vi beboere være ekstra oppmerksomme på å holde avstand til sine naboer og personlig håndhygiene.

Beboere som er syke kan ikke benytte seg av fellesområdene (vaskerom, fellesrom, hobbyrom, sykkelboder eller private boder i fellesområdet). Beboere i karantene kan benytte seg av fellesområdene, men pass på at dette skjer når andre beboere ikke er tilstede. Oppfordrer ellers alle beboere til å være ekstra nøye med reingjøring av hobbyrom, fellesrom og vaskerom i etterkant av bruk.

Styret har stengt treningsrommet og ber om at dette respekteres. Når det er mindre fare for smittespredning vil treningsrommet vaskes ned, men før dette kan dessverre ikke rommet brukes.

Det er også mange som har hjemmekontor i disse dager – og vi oppfordrer derfor til å utvise hensyn til dine naboer med tanke på støy og aktiviteter som bråker. 

Det er mulig å komme i kontakt med styret på facebook – Boretslaget Welhavensgt 1-13 eller på e-post til welhavensgate1-13@mittbob.no